Sport.be

Wielrennen

Hoofdsponsor Deceuninck-Quick Step: 'De koers was een kost in 2019'

20.02.2020 |

Belga

PVC-producent Deceuninck is sinds 2019 hoofdsponsor van de succesvolle wielerploeg Deceuninck-Quick Step. In haar eerste jaar als sponsor heeft die visibiliteit nog geen winstgevende cijfers opgebracht. Dat zegt CEO Francis Van Eeckhout naar aanleiding van de jaarresultaten van Deceuninck.

PVC-producent Deceuninck is sinds 2019 hoofdsponsor van de succesvolle wielerploeg Deceuninck-Quick Step. In haar eerste jaar als sponsor heeft die zichtbaarheid nog geen winstgevende cijfers opgebracht. Dat zegt CEO Francis Van Eeckhout naar aanleiding van de jaarresultaten van Deceuninck.

"De koers was een kost in 2019. Ik denk dat we weinig verkocht hebben door de koers. We zijn het stof nog aan het afblazen, maar ik zie het nog niet in onze verkoopcijfers", stelt Van Eeckhout. Deceuninck ging vanaf 2019 voor minstens drie jaar, met opties op de lange termijn, het engagement aan als hoofdsponsor van de wielerploeg van Patrick Lefevre. Aan zichtbaarheid geen gebrek, want Deceuninck-Quick Step was met 68 zeges in 2019 het meest succesvolle team.

Reden te meer voorn CEO Van Eeckhout om niet te panikeren, aangezien het op korte termijn moeilijk is om meteen opbrengst te voorzien. "Ik ben er wel van overtuigd dat die koers een positieve zaak gaat zijn. Vanaf het tweede jaar moeten we dat beginnen terugzien in de cijfers. Het kan niet anders dat de constante benoeming nu gaat opleveren", hoopt Van Eeckhout. "Binnen de employer branding zien we bovendien wel dat het zijn vruchten afwerpt en we makkelijker arbeiders en bedienden vinden, omdat we winnen en in beeld zijn geweest", besluit de CEO van Deceuninck.



Facebook

Twitter

Mis deze events niet

Meer