Interview Kat Kerkhofs

De godganse dag stilliggen onder de Italiaanse zon is niets voor Katrin Kerkhofs (31). Ze maakt en presenteert liever tv-programma?s. Ze opende onlangs haar eigen personal trainingscenter Qore Gym. En ze schreef haar fitnessbijbel Body Goals. 'Ik ben geen fitnessgoeroe. Ik ben gewoon iemand die graag sport en dat zo efficiënt mogelijk wil aanpakken.'

Lees meer

Training Jaarplanning

Er staat weer een nieuw loopjaar voor de deur. Misschien schreef je je in voor een lange trailwedstrijd, wil je je tijd op de 5 km verbeteren, of loop je in 2020 je allereerste marathon. Wat je doel ook is, je hebt er alles voor over om dat doel te bereiken. Een solide jaarplanning is dan een goed idee. In 4 stappen leggen we je uit hoe je in 2020 efficiënter traint.

Lees meer

Training Winterfouten vermijden

In de koude wintermaanden zijn de omstandigheden om te lopen net iets anders. Het is koud, de wegen kunnen glad zijn en het wordt al behoorlijk vroeg donker. Al die zaken hebben natuurlijk een impact op je looptrainingen. Met deze tips maak je de klassieke, winterse loopfouten niet en ben je helemaal klaar voor een nieuw jaar vol leuke sportieve uitdagingen.

Lees meer

Training Van wandelen naar lopen

Heb je de wandelmicrobe al een tijdje te pakken en wil je dit jaar ook lopen een kans geven? Prima plan! Energy Lab-coach Thijs Dekiere legt uit hoe je zonder kleerscheuren de overstap van wandelen naar lopen maakt.

Lees meer

Training pr verbeteren

Je bent vastberaden: dit jaar ga je al je besttijden verpulveren. Thijs Dekiere, coach bij Energy Lab, verklapt waar je je dan het best op focust.

Lees meer

Voeding Weerstandsboosters

De winter duurt nog een tijdje, dus je weerstand versterken is zeker geen overbodige luxe. Misschien vraag je je af of je een voedingssupplement nodig hebt om de komende maanden door te komen. Het antwoord? Nee! ... Op voorwaarde dat je gezond eet. Want er zijn heel wat natuurlijke voedingsmiddelen die je weerstand ook versterken.

Lees meer

Schema 10 km

Voornemens ... Dit jaar maak je er echt eens werk van en, minstens even belangrijk, hou je die inspanningen ook écht vol. Uit onderzoek blijkt dat de meeste eedafleggers hun voornemens van het nieuwe jaar al voor het einde van maart(!) opgeven. En om dat in 2020 te voorkomen, brengt Energy Lab-coach Paul Van Den Bosch je met dit 16 weken-schema voorbij dat cruciale 'afhaakpunt' en tot aan de finish van jouw eerste 10 kilometer-loop.

Lees meer