Interview Staf Coppens

In navolging van een spectaculair experiment dat VTM-presentator Staf Coppens met zijn broer Mathias uitvoerde voor het programma Het lichaam van Coppens, kreeg hij de loopmicrobe te pakken. Op 3 november loopt hij als ambassadeur van de Mediclowns zelfs de marathon van New York. "Als ik geen doel heb, dan is de kans groot dat ik naar een film kijk in plaats van een toerke te lopen. Er moet een wortel voor mijn neus hangen."

Lees meer

Tips Korte work-outs

Het ontbreekt ons allemaal weleens aan tijd. Toch hoeft tijdgebrek niet per se roet in je trainingsschema te gooien en verbeter je ook met een korte work-out je snelheid en uithouding.

Lees meer

Tips Strakker zomerlichaam

Je bent helemaal klaar voor de zomer! Of toch bijna, want je wil die laatste winterkilo's graag nog kwijtspelen voor je naar het strand trekt. Geen paniek als je iets te lang hebt stilgezeten. Want met de juiste aanpak is het nooit te laat om iets aan je fitheid én die strakkere buik te doen.

Lees meer

Schema Comfortabele 10 kilometer

Begon je eerder dit jaar te lopen en rondde je de kaap van 5 kilometer al? Proficiat! Misschien is het nu wel tijd voor een nieuw doel. Wat denk je van een opbouw naar 10 kilometer, tegen de zomer bijvoorbeeld?

Lees meer

Tips EHBO voor lopers

We wensen het niemand toe, maar soms gebeurt het toch: tijdens een looptochtje valt er iemand flauw of heeft een persoon medische hulp nodig. Hoe dien je dan het best de eerste zorgen toe? Kan je je daarop voorbereiden? En hoe ga je aan de slag met kleine kwaaltjes? Sportarts Hans Talloen van Energy Lab zet ons op weg.

Lees meer

Tips Mentale training

Ze zeggen weleens dat je in een sportwedstrijd het verschil kan maken door een grotere mentale sterkte. Uiteraard heb je een goeie conditie nodig, maar er is een reden waarom veel topsporters een beroep doen op mental coaches. Door naast je lichaam ook je brein te trainen, kan je je loopprestaties een boost geven. Minder zenuwen, meer focus!

Lees meer

Voeding Vis

De algemene richtlijn luidt dat je één à twee keer per week vis op het menu moet zetten. Wat maakt vis zo gezond en welke voordelen biedt hij je als loper? Energy Lab-voedingsdeskundige Jolien Lewyllie zet alles op een rijtje.

Lees meer