Twee knedende handen geven elke loper een duwtje in de rug. Zeker als het de handen van je lief zijn. Met deze praktische tips tover je je schattebout om tot je persoonlijke massagetherapeut.

Bij het woord 'sportmassage' doemen er al snel visioenen op van profvoetballers of topcoureurs op de massagetafel. Maar ook de recreatieve jogger kan er zijn voordeel mee doen, zegt massagetherapeut Pascal Smeyers van de Limburgse groepspraktijk Aravinda: "Een goede massage verbetert de toevoer van zuurstof en voedingsstoffen naar de spieren en helpt zo blessures te voorkomen. Daarnaast verdwijnen afvalstoffen sneller, waardoor je spieren beter werken."

Een sportmassage is steviger dan een gewone massage en ook doelgerichter: de focus ligt vaak op specifieke pijntjes of stijfheid. Door deze krachtige techniek stimuleer je de bloedsomloop. Tip: masseer altijd in de richting van het hart. Dan voer je de afvalstoffen het best af. Als jouw partner je benen masseert, moet hij of zij dus naar boven toe masseren. Zeker bij lopers is het niet de bedoeling dat de afvalstoffen naar de voeten gaan.

Lees het volledige artikel

nu onmiddellijk digitaal op Blendle. Klik hier, meld je aan en lees! Of in het julinummer, nu in de winkel!