Energie nodig? Of op zoek naar een snelle recuperatie- of ontbijtshake? Probeer deze gezonde eiwitshake met banaan en amandelmelk!

Sporters hebben een grotere eiwitbehoefte dan niet-actieve personen en moeten dus extra aandacht besteden aan hun eiwitinname. Eiwitten helpen je beter te herstellen en geven je de nodige energie om je inspanningen vol te houden.

Een simpele manier om aan je eiwitbehoefte te voldoen tijdens intensievere trainings- of wedstrijdperiodes is door eiwitpoeder toe te voegen aan je shake. Hierdoor zorg je er meteen ook voor dat deze veel verzadigender is en je niet meteen weer honger hebt na de inspanning.

Bovendien is melk - in onderstaand recept gebruiken we amandelmelk - een goede bron van calcium en vitamines D en E. De toevoeging van notenboter geeft de smoothie extra smaak en zorgt er ook voor dat je enkele gezonde vetten binnenkrijgt.

RECEPT: BANAAN-AMANDELSHAKE MET EXTRA EIWIT

Ingrediënten (2 shakes)
- 125 ml amandelmelk (kies voor de verrijkte variant met vitamines en mineralen)
- 120 g Griekse natuuryoghurt
- 3 tl amandelpasta, pindakaas of andere notenboter naar keuze
- 1 schep (wei-)eiwitpoeder
- 1 tl gepelde hennepzaden
- 1 bevroren banaan

Bereidingswijze

- Doe alle ingrediënten in de blender en mix! Verdeel over twee glazen of drinkbekers en je shake is klaar in minder dan 5 minuten!